دکتر رادنوش پشم فروش فوق تخصص اینترونشنال و نورورادیولوژی

فوق تخصص نورواینترونشن ؛ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی عروق و مغز و نخاع از دانشگاه زوریخ سوئییس

دکتر رادنوش پشم فروش فوق تخصص اینترونشنال و نورورادیولوژی

فوق تخصص نورواینترونشن ؛ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی عروق و مغز و نخاع از دانشگاه زوریخ سوئییس

دارای بورد تخصصی بیماری های مغز ؛ اعصاب و ستون فقرات
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران
دارای مدرک تکمیلی نوروسونولوژی از آلمان
دارای مدرک تکمیلی جراحی بسته سکته مغزی از فرانسه
استادیار دانشگاه علوم پزشکی ازاد تهران
متخصص جراحی بسته مغز
فارغ التحصیل فوق تخصص اینترونشنال نورو رادیولوژی و سکته مغزی از دانشگاه زوریخ سوییس
استادیار دانشگاه علوم پزشکی ازاد تهران
متخصص جراحی بسته مغز
فوق تخصص اینترونشنال و نورورادیولوژی

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

مراحل آلزایمر

بیماری آلزایمر جز بیماری دژنراتیو مغز می باشد که با گذشت زمان می تواند بدتر شود. از علائم فرد مبتلا به آلزایمر می توان به از دست دادن حافظه، تغییر در رفتار، تفکر و مهارت های زبانی و غیره اشاره کرد. میزان پیشرفت و مراحل آلزایمر در افراد مختلف متفاوت است. در ادامه به بحث درباره مراحل آلزایمر میپردازیم.

مراحل بیماری آلزایمر 

مراحل اولیه آلزایمر 

بدون آسیب رساندن: آسیب به به سلول های مغز آغاز شده است، اما هیچ نشانه ای را نشان نمی دهد. فقط با انجام آزمایشات تصویربرداری می توانند رسوبات پروتئینی به نام آمیلوئید بتا را تشخیص دهند. در مبتلایان به آلزایمر، تجمع این پروتئین ها ، پلاک هایی را تشکیل می دهد. تجمع این توده های پروتئین ممکن است سیگنال های بین سلول ها را مسدود و سیستم ایمنی بدن که باعث التهاب می شود را فعال کند.

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ از دکتر پشم فروش به لینک زیر مراجعه کنید:

مراحل آلزایمر |از مراحل اولیه تا پیشرفته فرد چه چیزهایی را تجربه می کند؟

 

  • رادنوش پشم فروش
  • ۰
  • ۰

 

 

علامت هشداردهنده آنوریسم مغزی

آنوریسم های مغزی بیرون زدگی های بادکنکی شکل در جدار شریان های داخل مغزی را می گویند که مستعد پاره شدن و خونریزی هستند. پیش از پاره شدن ممکن است بیمار بی علامت باشد یا یک یا چند علامت داشته باشد، تشخیص آنوریسم مغزی پیش از پاره شدن آنوریسم مغزی و ایجاد خونریزی مغزی بسیار در پیش آگهی بیماران مبتلا موثر خواهد بود. 

۱۰ علامت آنوریسم مغزی

خونریزی در حدود ۵۰ درصد آنوریسم های مغزی رخ می دهد و می تواند موجب ایجاد خونریزی داخل بافت مغزی یا خونریزی مغزی در فضای تحت عنکبوتیه شود. 

سردرد 

سردرد چیزی است که برای همه ما اتفاق می افتد. به طور معمول این سردردها می تواند به علت  استرس یا کمبود خواب باشد. بیشتر سردردها کاملاً بی رحمانه هستند و بدترین نتیجه آنها شب فیلم خراب است. اما گاهی اوقات سردرد می تواند نوعی بیماری باشد. دو نوع سردرد همراه با آنوریسم مغز وجود دارد:

سردرد شدید و غیرقابل تحمل : بدترین سردردی که در زندگی خود آن را تجربه کرده اید می تواند نشانه خونریزی کوچک ناشی از آنوریسم ها باشد. فعالیت های دیگری داخل آنوریسم ( لخته شدن خون ، رقیق شدن و غیره). این نوع از سردردها جز سردردهای اضطراری محسوب می شوند!

سردرد مداوم : سردردی که بیش از ۲ هفته که معمولاً یک طرفه است و معمولاً در پشت یا نزدیک چشم قرار دارد ، نشانه پارگی نیست. ولی هنوز هم نیاز به بررسی بیشتر دارد زیرا یکی از شاخص های مشترک آنوریسم به شمار می آید. 

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ از دکتر پشم فروش به لینک زیر مراجعه کنید:

۱۰ علامت هشداردهنده آنوریسم مغزی که باید جدی گرفته شود!

  • رادنوش پشم فروش
  • ۰
  • ۰

آنوریسم مغزی پاره مشده

آنوریسم مغز، ضعف در دیواره یک سرخرگ می باشد که کار آن تامین خون مغز است. خونی که از طریق رگ های ضعیف عبور می کند، فشار خون آن باعث متورم شدن یک ناحیه کوچک شده و باعث بیرون زدگی آن می شود. این بیرون زدگی مانند یک بادکنک می شود. آنوریسم می تواند در نقاط مختلف بدن ایجاد شود اما بروز آن در قسمت آئورت شکمی و شریان مغز شایع تر است. آنوریسم مغزی عوارضی را به وجود نمی آورد و نادیده گرفته می شود. در موارد آنوریسم مغزی پاره شده موجب آزاد شدن خون در جمجمه و سکته مغزی خواهد شد. با توجه به شدت خونریزی موجب صدمه در مغز و یا مرگ خواهد شد. در آنوریسم مغزی این برآمدگی و بالون در رگ مغز به وجود می آید. این برآمدگی را می توان به یک توت حلق آویز در یک ساقه تشبیه کرد. آنوریسم مغز می تواند نشت پیدا کند یا پاره شود و سبب خونریزی داخل مغز یا سکته هموراژیک شود. عموما آنوریسم مغزی پاره شده در فضایی بین مغز و بافت نازک مغز اتفاق می افتد که این نوع از سکته هموراژیک خونریزی زیر عنکبوتیه می باشد. آنوریسم مغزی پاره شده نیاز به درمان سریع دارد. اما آنوریسم مغزی پاره نشده در سلامت فرد اختلال ایجاد می کند و این نوع از آنوریسم با علائمی همراه خواهد بود. آنوریسم مغزی پاره نشده در حین آزمایش به طور اتفاقی شناسایی می شود. درمان آنوریسم مغزی پاره نشده ممکن است مناسب باشد و ممکن است از پارگی در آینده جلوگیری می کند.  

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ از دکتر پشم فروش به لینک زیر مراجعه کنید:

آنوریسم مغزی پاره نشده

 

  • رادنوش پشم فروش